Tuesday, December 7, 2010

1 malam..

Hari tu sesi persekolahan berjalan seperti biasa.. Aku pun masuklah klas dengan kawan lain.. waktu tu subjek BM tak silap aku.. Aku tunggu cikgu punyalah lame.. tak masuk-masuk.. tiba-tiba, cikgu BM ku Pn Noraini Ahmad masuk ke klas untuk memberitahu yang dia tidak mengajar klas kami lagi.. ada cikgu baru ganti..

selang berapa minit..
Pn Humaira dan seorang lelaki masuk dalam klas. Ya, aku kenal lelaki itu.. Pn humaira berkata bahawa lelaki itu suami dia.. suami dia lah yang bakal mengajar kami BM.. selepas Pn Humaira meninggalkan klas 1 amanah.. suaminya memperkenalkan diri sebagai ...........




ya!!! Fahrin ahmad.. tu.. mamat kat atas tu..

sepanjang sesi pembelajaran, dia speaking.. aku pun apelah lagi.. macam-macam komen mule keluar dari mulut.. bersama Nabiella..

"apsal mamat nih speaking.. dia ajar Bm ke Bi." bisikku pada Nabiella..
"gile kot.. sewel.. ajar Bm tapi speaking.. bendul" balas Nabiella..


"what you're guys talking about??" tanya Fahrin pada kami berdua..
"nothing." balas aku..
nampaknya dia sudah perasan kami berdua bercakap.. "damn!" bisikku dalam hati..

tamatnya sesi pembelajaran, cikgu Fahrin berkata kepada kami berdua..

"saya speaking sebab nak uji kesabaran kamu belajar dengan saya" bisik dia pada kami berdua..
kami berdua terdiam seketika.. hahhahahahaaa..

sedar-sedar sudah pukul 11 pagi.. nampaknya aku memang x solat subuh lah..

No comments:

Post a Comment