Thursday, December 9, 2010

Berberapa Minit Menjadi Stewardess..

erm.. pesawat bla bla bla akan berlepas sebentar lagi. diminta semua krew kapal berada di dalam pesawat..

menderu enjin kapal terbang yang ku naiki dan terus ke depan dan perlahan-lahan menuju ke ruang udara..
aku dan seorang lagi rakan setugasku dan kami berdua mengenakan uniform berwarna merah.. Ya, kami berdua adalah stewardess.. mungki teramat pelik bila dengar frasa tersebut kan..




tiba-tiba seorang penumpang perempuan yang berada di dalam bilik air pengsan. aku dan rakan terus menerpa ke arah penumpang tadi dan mengangkat penumpang itu ke luar bilik air.. datanglah 2 orang lagi steward membantu kami.. erm.. hensem!! tapi dua-dua cina.. steward cabin belakang lagi hensem sebenarnya..



( Henry Holding )

selanjutnya...

aku ternampak amy search dan ayahku tengah berbual di simpang sungai buaya.. tiba-tiba rindu pulak dengan ayah... masa tu ada karnival Jom Heboh . aku pula tidak merasa pelik yang aku boleh lihat dengan jelas keadaan permukaan bumi di paras ketinggian ribuan meter di udara..  :)




setibanya pesawat di London, tiba-tiba encik Pilot memberhentikan pesawat di stesen minyak.. dan kami semua lunch lah di stesen minyak encik Pilot belanje tau.. hahahhahahaaa....

sedar-sedar ade bunyi kuali jatuh.. damn!!


p/s: actually ni mimpi jer.. bukan part time school holiday.

-saya tahu memang teramat pelik sebuah kapal terbang mendarat di stesen minyak sebab krew dan         penumpang nak lunch.. tapi.. It just a dream.. macam-macam boleh jadi..

No comments:

Post a Comment